>Hırvatlara Türkçe Rehberi(!)

>İsviçre steril ülke, grup maçları olaysız bitti. Viyana’daki Türkiye-Hırvatistan maçı saha dışında da zorlu olacak. Hırvatlar grup maçlarına sağlam gelmişlerdi. Viyana’daki Türkler ve Almanya’dan gelecekler olanları da sayarsak; Avusturya polisi için zor bir gün olacak. Hırvatlar, taraftarları için bir rehber hazırlamış. Haberi yazan da Gorana Banjeglav da çıtır bir muhabir. Elçiye zeval olmaz şekilde aktarıyorum. Sitenin İngilizce versiyonu da varmış, Hırvatça’sını bir kenara koyduk. Bu küfürleri de nereden öğrendilerse artık! Bir de “OK” işareti çekmeyin; arıza olursunuz uyarısı var ki; o artık klasik….

1. If a Turk at a football match tells you `Ananin amina kale kurar sabah aksam mac yaparim`, this means you were given an imaginative Turkish insult, i.e. `I will put goals in your mother`s cu** and play football all day long`. Quite suitable for football matches.
`Ananin amina cam dikerim, golgesinde seni sikerim trans` is yet another “tough” Turkish swear expression, meaning `I`ll send a small pine tree in your mother`s cu** and fu** in its shade`. Apart from vulgarity, the Turks can brag with the number of names morally challenged women (Kashar, Fahise, Kaltak, Kahpe, Orospu).
2. Gestures for `yes` and `no` can be rather confusing in Turkey: `yes` is achieved by raising your head up, while`no` is achieved with an identical gesture while lifting your eyebrows and clicking your tongue at the same time
3. Putting your index finger and thumb together in a circle does not mean `OK` in Turkey. In fact, you are calling the person a homosexual, which is exceptionally insulting to them.
4. It is not a rare site to see two men holding hands in Turkey, while walking down the street. This does not mean they are homosexuals, but very good friends. In addition, friends say hello by kissing each other on the cheek, regardless of what gender.
5. Turks `stare` at people more than the westerners are used to. If a Turk intensely stares at you, this does not mean he is ready to attack, he simply finds you interesting.
6. The gesture of placing your thumb under your index and middle fingers is the most vulgar gesture known in Turkey.
7. A thumb up in the air represents hitchhiking, nothing else.
8. The hardest question to ask the Turks is whether they are European or Asian. If you do ask it, you can expect extensive essays on the country`s territory, history, mentality, customs…
9. You will have a hard time making friends with the Turkish football fans because, after the English, they are the most aggressive fans in the world (they have already spatted with the Swiss at this EURO competition).
10. If you manage to make friends with Turkish football fans, the most important thing you need to know is that the Turkish word for beer is `bira

45 responses to “>Hırvatlara Türkçe Rehberi(!)

  1. >ahahaha! yanliz bunlar dillerini dondurup bu kufurleri edebilirlerse bizimkiler once bi gulme krizine girer sonrada bunlari osurturlar. Viyanadaki turklerde en piskopatlaridir berlinden sonra benden soylemesi😀

  2. >almanyada ve avusturyada türklere posta koaycak adam yok. zaten çoğu ülkücü görüşlü. şu bakımdan söyledim. yani biri kalkıp türklere laf yaparsa indidrirler aşağı. almanya ve avusturyadaki türkler nazilerle kapışa kapışa kavga ustası olmuş. gerçi hırvatlar da sağlamdır tribün olayında. ama orası karışabilir maç öncesi ve sonrası.sahada favorim hırvatlarkavgada favorim bizimkiler.

  3. >yav aceto, alemsin kardeşim, nereden buldun allahaşkına, şirkette gösterdiğim herkes yere yatıyor. 🙂

  4. >maca giden kadin taraftarlarimizdan birine madde 1 paragraf 2’nin sonundaki laflarin soylenmemesini umalim; avrupanin gobeginde muharebe olur…

  5. >viyanada hırvatlar akıllı olsun derim. yozgatın yarısı viyanada yaşıyor be. valla hırvatlar kaşınırsa 15 yıl önce sırpların kendilerine yaptıklarını tekrar hatırlarlar.

  6. >bu nedir ya:)kale ve maçlı küfür başlı başına bir olay, hani insan küfür rehberi diyince basit şeyler bekliyor, bunlar bizim küfürleri de bizim elimizden alacaklar…yabancıların türkçe küfür etmesi çok komik oluyor, ben şahidim ama tabi ağzından salyalar çıkmadığı sürece…zaten bazen bir bakış türk’e yeter, küfre ne gerek var:)- ne bakıyon lan dik dik…gerisini gurbetçi vatandaşlarımız getirir gerekirse:)

  7. >Google sayesinde edindigim çarpik bir tercümenin, çarpik bir özeti:1. Çitir muhabirimiz mâlum cümleleri örnek göstererek, Türklerin, futbol için çok müsait küfürler üretebilecegine dikkat çekmek istemis. Ayrica kadinlara karsi küfür konusunda da çok üretken bir halk oldugumuzu belirtmis (Ka$ar, Fahise, Kaltak vs.). (yemin ediyorum ben utandim bunlari yazarken, ayip be) 2. Hirvatlarin Türklerle dil sorunu yasamayacagini belirtmis, zira birçok ortak kelimeye sahipmisiz (yastik, saat, çorap gibi).3. Türklerin kullandigi vucut dili kafa karistirabilirmis. Mesela biz ‘hayir’ demek istedigimizde, çenemizi veya kaslarimizi biraz havaya kaldiriyormusuz.4. Hirvatlar (ve diger halklar) fotografta görülen el hareketinin “ok” anlamina geldigini saniyormus, lakin Türklerde ise bu hareket “sen topsun olum” anlamina geliyormus.5. Iki Türk erkegin el ele tutusup gezmesi normalmis, ama bunun onlarin escinsel oldugu anlamina gelmiyormus ve böyle bir yorumda bulunmak çok büyük hakaret sayiliyormus.6. Türkler gözüne kestirdikleri birisine dakikalarca bakabiliyorlarmis, hem de nedensiz yere.7. Bunu çözemedim valla.8. Ereksiyon-mereksiyon diyor burada, ama bunu da çözemedim.9. Türklere sorabileceginiz en zor soru su sekildeymis: “Siz Avrupali misiniz, yoksa Asyali misiniz?”. Her halükarda, çografya, tarih, mentalite ve adetler konulu upuzun bir cevap bekleyebilirmissiniz.10. Türklerin arasina girmek zor olabilirmis (dostluk ve Ingilizler hakkinda bir seyler sayiyor burada, tam anlayamadim), ama eger kaynasmak istiyorsaniz, “bira” kelimesinin Türkçe karsiligini bilmeniz yeterliymis. (herhalde, sanirsam)Ben ne diye kastim ki simdi bu kadar? [3. gol sonrasi omer urundul modu]uhh.. ıhh.. ohh.. üf![/3. gol sonrasi omer urundul modu]

  8. >Lan hakikaten, niye kastim ki ben bu kadar. Aceto tercüme etmis bile. Bravo bana.

  9. >Bunlar içeriden yardım almış yalnız, böyle veciz küfürleri başka türlü bilmelerine imkan yok🙂

  10. >bir rehber de hirvat futbolculara yapsalarmi$.if you take the lead, that’s bad news. so let them score first.gibilerinden.

  11. >Hızlı söyleyeceksin tabi bunları anlamazlar o zaman. Hatta şarkı haline de getirebilir “A.. A… K… Hırvatistan oleeyyy” gibi…

  12. >GORANA ŞAŞIRMASABRIMIZI TAŞIRMAarkadaşlar özür dilerim ben türklükten istifa ediyorum artık hırvat olacağım. iyi takım bunlarda, iyi futbolcu bunlarda, karizmatik antrenör bunlarda, güzel kızlar bunlarda, ateşli tribün bunlarda. bir erkek daha ne istesin. yahu balkanlarda bir cennet varmış ta haberimiz yokmuş.

  13. >5 numara gercekten cok iyiymis =) bu arada bu rehberi hazirlayan muhabir icin geliyor : “+rep , terazine tikladim dostum , emegine saglik.”

  14. >İvan rakitic dün lig tv muhabirnin röportaj isteğine “naber abi” diye yanıt verdi türkçe de zorluk çekiceklerini zannetmiyorum halilden öğrenmiştir diycem halil onun kadar güzel söyliyemio adam çok güzel söledi valla :):)

  15. >Kardeşim ne ateşli tribününden bahsediyosunuz tamam kızları güzel olabilir ama türk tribünleriyle dünyanın hiçbir tribünü rekabet edemez.Türkçe sanki tribün için yaratılmış bir dil pehh abarttım biraz🙂

  16. >Kaynak belirtilen sitede adamın şöyle bir yorum yapmış..Ne demekki ?”prikazu turskih bezobrazluka i socijalnih znakova, ali ovaj članak mi je razbio iluziju da su nam izuzetno bogato psovačko naslijeđe ostavili Mađari tijekom K.u.K. ere. Naime, evidentno je ostalo nešto i iz turskog “zemana”, zar ne?”

  17. >Aceto viyanada ki kahvelerden inerse türkler hırvatları yamulturlar alim allah ;)) turnuva güzel olaysız gidiyo böyle kalsın..

  18. >AYDA AM OLSAYDI ILK ONCE TURKLER CIKARDI gibisinden bisiler ogretmelerini bekliordum hirvatlara .

  19. >yahu inanilmaz guldum. Gercekten ofıste ınsanlar koptu dırek…

  20. >@Kaynak belirtilen sitede;Hocam yorum yapan arkadaş küfürleri gördükten sonra kendi dili açısından hayal kırıklığına uğramış.Kendi dilinin küfür dağarcığının hep en iyisi olduğunu düşünürmüş.

  21. >Slaven Bılıc senıde takımında piliçe cevircez cuma gunu!

  22. >hirvatlarla mactan sonra beraber schnaps ve rakija icmemiz dilegiyle..en azindan ben öyle yapicam🙂

  23. >Aklıma hemen şu meşhur, Türk internet tarihinin miladlarından olan küfür hazinesi geldi :http://www.bendengecti.com/sosyomakara/138-turkishmusic-orgdaki-sezen-aksu-tartismasi/

  24. >haha, lan 6’da diyor ki nah çekmek en ayıp hareketmiş türkiye’de. ulan biz onu genelde hep geyiğine yapıyoruz adamlar ciddi mi zannediyormuş acaba. hayatım boyunca ciddi bir şekilde nah çekip kavga çıkartan biri görmedim.bir de baş parmak hareketi sadece otostop hareketiymiş :)) bir yürü gorana nereden duydun bunları bacım ya :)bir kere o hareketi 90 lı yıllarda milli görüşçüler de yapıyordu, bunları hiç söylememiş🙂

  25. >Bir erkeğin eli tutulacaksa, böyle günlerde tutulur. Selam söyleyelim o çıtır muhabire. http://www.hurriyet.com.tr/gundem/9213949.asp?gid=229&sz=98154

  26. >@mourinho. hırvatistan takımını piliçe çevirelim ama hırvat piliçlere dokunmayalım. dayanamam ağlarım. onlarla arkadaş olalım.

  27. >@çağdaşarkadaşın verdiği linkteki kavga devam ediyor ama başka kişiler arasında :))http://www.turkishmusic.org/cgi-bin/ikonboard/topic.cgi?forum=2&topic=27&start=0

  28. >nedense bu maçta bizim kavga meraklısı gurbetçilerle, hırvat holiganlar arasında kavgalar çıkacak gibi geliyor bana.

  29. >galiba maçtan çok döner bıçakları konuşulacak.

  30. >arasmus hoca demissinki nah cekmeyi geyiginee felan yapiyoruz tamam arkadas arasinda felan ama simdi elin yabancisi gelir karinin kizin onunde nah cekerse varya ortalik karisir😀 carsiya inerse bizim turkler ortalik dagili hani bir leeds meydan muharebesini geceriz. benim istedigim su roma galatasaray macindan icimde bir kin var italyanlara, bizimkiler bir dalsa arada italyanlara ve orada kalan fransizlara iyice rahatlicam, guzel bir hirvat italyan paket servisi yapar bizimkiler orda gibime geliyor oyle gelip nah felan cekerse hirvatlarl. walla bizimkiler tost yapar bunlari carsida.

  31. >öff bu ne yarıldım ahahaha

  32. >abi nereden bulursun bunları demek abesle iştigal ama fena diyesim var..seni seviyorum aceto (homoseksüel değilim :))

  33. >1. Abi bu yazilan kufurler gercek mi? Ya da niye bunlar? Kim secmis neye gore secmis? Bunun sade modeli yok mu? :)2. O verilen linklerdeki Sezen Aksu geyiklerine baktim. Ne adamlar varmis be! Bir de arada kibar kibar konusuyorlar: Filiz hanim, bakin… falan diye😀

  34. >bıldırki hurmalar götümü tırmalar zuhjahaha şaşırmış bunlar. bizde küfür biter mi tanımamışlar bizi daha

  35. >”8. The hardest question to ask the Turks is whether they are European or Asian. If you do ask it, you can expect extensive essays on the country`s territory, history, mentality, customs…” En çok buna bayıldım. Aslında tarih ve coğrafyaları ile çok alakadardırlar, kültürlü, bilgilidirlere çıkıyor bu madde😀

  36. >http://www.bizimantalya.com/hirvatlardan_kufur_rehberi-9161.html adresinden bazılarının türkçeleştirilmişini ve haber halini görebilirsiniz

  37. >Bu yazıyı olduğu gibi hakaret almak lazım.Türkler barbardır.Soru soramazsın,bir el işareti yapsan üstüne atlarlar,şakalaşmak istesen annenin organlarından başlarlar aman dikkatli ol zaten Türk olmayanların annelerinin organları dışında bir yerinden bahsetmezler.Kısaca Türkler Volkan Demirel gibi cavemandir,o kadar.Bide bunu ne güzel diye karşılamak nedir anlamadım.Bide ırkçılığa karşı takılıcaz. Futbol bu değil!!!

  38. >O degil de “Turkiye’de erkek erkege el ele tutusurlar garipsememek lazim” diye bir sey uydurmuslar. Arap degiliz ki biz. El ele tutusan 2 erkek gordugumde garipserim ben sahsen, bilincaltimda ibne yargisi olusur. Sokakta da oyle el ele tutusan erkekler pek gormuyorum ben Turkiye’de, n’alaka yani

  39. >@gahanthegodNe demek biz Arap degiliz. Heralde her erkekle el ele tututsmayiz da nadiren tutan da olur. Ya da erkek erkege biraz daha fazla temas olur.Bunu kimse garipsemez. Hollywood filmlerindeki gay muhabbetlerinden asiri etkilenenlerden baska!

  40. >aşmak lazım artık bu dalga geçiyorlar, hakaret ediyorlar muhabbetini.var işte kardeşim türklerin karakteristik iyi veya kötü yanları.8000 km ötede dükkana girdiğin adamın bardağı tutuşundan uyanıyorsun türk olduğuna.bunların da hepsi öyle ak pak süper işler değil.bazıları schoppenhauer modeli “biz süperiz” tribine girince her şeyin güzel her türk’ün mükemmel olduğunu sanıyorlar.bakmıyor mu yani türkler gözlerini dikip bön bön millete.bir süre yurtdışında kalıp ülkeye bir dönün bir ara.sanki herkes sizi izliyormuş gibi geliyor.avrupalı kıçı yarılsa bakmaz 2 saniyeden çok, “gözü üzerinde” olmaz yani.aylardır mahalle baskısı tatışılıyor ülkede, bu kadar birbirine karışan insanlar değil miyiz biz?her milletin bu tarz kalıplaşmış hareketleri var.iyisi de kötüsü de.ingiliz’in de var, alman’ın da var, ispanyol’un da.ve gidip gören bilir ki bunlar kendi aralarında da devamlı takılır, atışır, bok atar, dalga geçer.laf edilince de çok da umursamazlar.ya aynen dalga geçerler ya da karşılık vermezler.bizde ki bu çelebilik, hafiften şövalyelik kafasıdır bu işleri hakaret gibi algılatan.başka bir şey değil.salın kardeşim biraz.ezik olmayın tek yaptıkları dalga geçmek değil bizle.volkan’ın yerinde isveçli bir yarma olsaydı siz de isim koymayacak mıydınız ayıboğan, izbandut hede hodo diye?onu bırak biz demiyor muyuz “ayı volkan” vs.mağara adamı demişler onlar daha kibarcana.gülün geçin bunlara.büyütülecek işler değil.eğlencelik olaylar bunlar.maçı alırsak daha güzel geyik üretiriz işte üzerinden.şamatası artar.zevk alın yahu biraz şu hayattan.

  41. >aceto hocam, milliyet direk seni takip ediyor :)))

  42. >Bu yazı ayrıca bugün istanbulda ücretsiz dağıtılan 20dk gazetesinde de vardı ama adamlar kaynak belirtmişlerdi aceto blog’dan alınmıştır diye🙂

  43. >açıkçası 5. maddeye katılıyorum, görme mesafesinden çıkana kadar süzme özelliğine sahip tek ülke insanı bizde. olur olmaz her şeye şaşıran asyalılar bile tanımadığı birini gördüğünde mala bağlayan kahve ahalisi kadar kilitlenemez diye düşünüyorum. onun dışındaki maddelerin yarısı hakikaten bir maç içersinde gazeteye çıkacak kadar meydana gelebiliyorsa, gerçek ayna onlar, biz de malta, liechtenstein vatandaşıyız heralde diyorum. ayrıca baş parmakla işaret parmağını bir araya getirmek karşıdaki kişiye top demeye yetmez elimizi bilek ekseninde 150 derece kadar da çevirmek gerekir. bunu hayal gücü geniş hırvat arkadaşlara duyuralım.

  44. >8. The hardest question to ask the Turks is whether they are European or Asian. If you do ask it, you can expect extensive essays on the country`s territory, history, mentality, customs…Adamlar Bizim Bug’ımızı Bulmuşlar Ahaha

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s