>Al Sana Devler Ligi!

> Her zaman söylüyorum bu ülkenin aktif oynayanı, bırakanı tüm futbol yıldızlarının sivil toplum kuruluşlarına katkısı üç kuruşu geçmez. Nakit yardımından bahsetmiyorum elbette. Senede bir kez medya önünde yapılan hastane ziyaretlerine ya da bireysel ve basından gizli yapılanlardan da… Onların nakite çevrilecek bir şöhretleri var. İzlemedim, merak etmedim ama Devler Ligi adlı televizyon şovunda hangi eski futbolcuların yer aldığını biliyorum. Hepsini maç başına X miktar para ödenmiş. Hangisi kalkıp bu parayı bir vakıfa, STK’ya bağışladı? Tanju Çolak, “paramı alamadım” diye haber oldu mesela. Mesela mı mesele mi? Mesele budur işte! “Hep bana hep bana” ile geçmez bu hayat. Fotoğraftaki adamların biri hala oynuyor; diğeri efsane olmuş. Arjantin’de yardım maçında bir araya gelmişler. Inter’li Zanetti’nin; Enzo Francescoli’ye bakışı bile yeter aslında. Avrupa Gol Kralı (!) Tanju kendisine böyle bakacak bir zamane topçusu var mı? Onu sorsun kendine önce.
Bu yardım maçının bir benzeri Brezilya’da oynandı 70 bin kişi önünde. Zico ve Romario yıllar sonra barıştılar. Geçen hafta Ramos ve Kanoute de bir organizasyon yaptılar.
Benim bir futbolsever olarak en çok imrenerek baktığım budur. Bizimkiler de bir araya gelseler, maç yapsalar, tribünler dolsa… Elde edilen gelirle hastalar iyileşse, okullar açılsa… Eski şöhret ile efsane diye anılmanın yol ayrımı budur. Siz; aman soldan yürüyün belki cüzdan bulursunuz beyler!!!

Leave a Reply

