>Spor İletişimi Sertifika Programı

>Kadir Has Üniversitesi Spor Hukuku Araştırma ve Uygulama Merkezi (SHAUM) olarak 2007–2008 ve 2008-2009 öğretim yıllarında, “Spor İletişimi Sertifika Programı”nı, gerçekleştirdik. İki sene içinde programa başvuran 500’i aşkın aday arasından, düzenlenen sınav sonucunda, iki sene boyunca 40 katılımcı çeşitli burslar aldı, iki sene toplamında 80 öğrenci eğitim gördü. 120 saatlik ders programını takip eden öğrenciler bitirme sınavı sonucunda çeşitli medya kurumlarında staj yapma imkanı kazandı. Bugün aralarında Ntvspor, Lig TV, Eurosport Türkiye, GS TV, Radikal, Taraf, Vatan gazeteleri, Futbol Federasyonu, UEFA Kupası final organizasyonu, çeşitli web sitelerinde çalışan 20’ye yakın öğrencimiz var. Staj imkanı bulanların sayısı ise 40’dan fazla.

-Gazete ve TV kanallarının spor servislerinde kariyer yapmak, spor gazeteciliğinde ve spor iletişiminde uzmanlaşmak isteyenler! Kadir Has Üniversitesi tarafından, Coca Cola, Türkiye Futbol Federasyonu, Ntvspor ve Ntvspor Radyo ’nun katkılarıyla gerçekleştirilecek Spor İletişi Sertifika Programı’na katılın, mesleğin inceliklerini ustalardan öğrenin. Önsınavda başarılı olan 22 öğrenciden biri olun, burs kazanın!
-TFF Eski Başkanı ve UEFA Tahkim Kurulu üyesi Dr. Levent Bıçakcı direktörlüğünde Şubat-Haziran ayları arasında gerçekleştirilecek program, haftada 8 saat olmak üzere 15 hafta sürecektir. Dersler, cumartesi ve pazar günleri, 10-14 saatleri arasında yapılacaktır. Program süresince, konuklu dersler ve pratik çalışmalar gerçekleştirilecektir.

•Program sonunda dereceye giren öğrencilere çeşitli medya kuruluşlarında staj yapma olanağı.
•Levent Bıçakcı, Atilla Gökçe, Mehmet Demirkol, İbrahim Altınsay, Zeki Çol, Okay Karacan, Fuat Akdağ, Mert Aydın, Yiğiter Uluğ, Mithat Bereket gibi ustalardan eğitim alma fırsatı
•Sertifika programına katılım ücreti, katılımcı başına, programın tamamı için 2.500 TL’dir.
•Programa maksimum 50 katılımcı alınacaktır.
•Sınav ücreti olarak 50 TL alınacaktır.
•Önkayıtların ardından, adaylar arasında yapılacak sınav ile başarı sıralaması belirlenecektir.
•Başarı sırasına göre
o İlk altı (6) sırayı alan katılımcılar tam burs
o 7.-12. sıraları alan altı (6) katılımcı (1250 TL’lik) yarım burs
o 13.-22. sıraları alan on (10) katılımcı (750 TL’lik) çeyrek burs
Kazanacaktır. Burslar Coca Cola ve TFF tarafından karşılanacaktır.
Önkayıt son gün: 5 Şubat
Sınav tarihi: 6 Şubat
Son kayıt: 12 Şubat
Derslerin başlangıcı: 13 Şubat
Başvurular için sporiletisim@khas.edu.tr

NİÇİN SPOR İLETİŞİM PROGRAMI
Ülkemizde spor endüstrisi hızla büyümektedir. Gelişen spor ekonomisine paralel olarak kurumların iyi yetişmiş spor yöneticilerine ihtiyacı belirmektedir. Bu sektörün bir dalı da spor iletişimidir. Spor iletişimi, bugün her zaman olduğundan çok daha fazla yetişmiş elemana ihtiyaç duymaktadır.
Avrupa Birliği Komisyonu 11.07.2007 tarihindeki bildirgesinde de bu durumu tespit etmiş, spor medyasını, spor sektörünün en önemli unsuru olduğunu vurgulamıştır.
Nitekim, naklen yayınlar, spor programları, gazetelerin ve dergilerin spor sayfaları, spor organizasyonları yapan kuruluşlar, spor kulüplerine sponsor olan şirketlerin iletişim departmanları, uluslararası spor karşılaşmalarının iletişim komiteleri… Bütün bu yapılar spor iletişiminin ne kadar önemli olduğunu ve bu alanda nitelikli elemanlar ihtiyacının önemini vurguluyor. Özellikle Türkiye’de sporun yurtdışına açılması ve artan gelirlerle birlikte bu ihtiyaç iyice belirginleşmekte. Bugün Türkiye televizyonlarında haftada 70 saatin üzerinde spor programı yayını ve en az bir o kadar da canlı yayın var. Ulusal gazetelerin tümü gazetelerinin en az yüzde 10’unu spora ayırıyor. Politika sayfalarından ekonomi uzmanlarına kadar herkes spor, özellikle de futbol terimlerini kullanıyor.
Ülkemizde onlarca iletişim fakültesi var. Ama bunların hepsi iletişimin genel prensiplerini ortaya koyuyor, uzmanlık alanlarına özgü yapılandırmaya gitmiyor. Oysa spor iletişimi pek çok sosyal bilimin kesişme noktasında yer alıyor. Ekonomi de, hukuk da, sosyoloji de, psikoloji de, halkla ilişkiler ve üst düzey yöneticilik de spor iletişimin konusu olabiliyor.
Bugün Türkiye’de gazetelerin spor sayfalarında, televizyonların spor haberlerinde, spor internet sitelerinin tüm pencerelerinde başrolde futbol var. Oysa spor iletişimi, spor gazeteciliği çok daha geniş bir perspektiften bakmak zorunda. Bu ülke tarihinin en itibarlı sayfalarını, en seyredilesi programlarını hazırlayanlar, sporun olimpik ruhunun ve genel spor felsefesinin değerini bilen isimlerdi. Sadece futbola değil diğer tüm sporlara dair bilgileri ve görgüleri vardı. İşte spor iletişimi biraz da bu yüzden gerekli. Sporun genel felsefesini özümseyebilmek için.
Her iletişim alanında olduğu gibi spor iletişimi de kendi 5N 1K’sını doğru kurmak zorunda. Kulüplerle yaşanan iletişimsizlikler, asparagas haberler, spekülasyonlar… Spor dünyasının iç huzurunu bozan bu tip haberlerin doğru kaynaklar ve doğru yaklaşımlarla belirli bir sistematiğe kavuşması için de spor iletişiminin temel kurallarını bilmek gerekiyor.
Spor İletişimi Sertifika Programı Kadir Has Üniversitesi Spor Hukuku Araştırma ve Uygulama Merkezi (SHAUM) bünyesinde açılan bir program. SHAUM açısından bu sertifika programının amacı, spor kültürüne akademik açıdan katkı vermek ve yetişmiş eleman açığına nitelikli adaylar yetiştirmek. Amaç hem piyasanın ihtiyacını karşılayabilecek piyasanın gerçeklerini de bilen, ama hem de Türk sporuna kalite katkısı sağlayacak nitelikli elemanlar yetiştirmek. Alanında isim yapmış isimler, mesleğe bir ufuk kazandıran yeni yüzler ve spor iletişim dünyasının öne çıkan akil adamları bu sertifika programı çerçevesinde bir araya geldi. Amacımız spor iletişim dünyasına yeni yüzler kazandırmak.

Genel Bilgiler
• Türkiye’de haftada yetmiş saat spor programı var.
• Her gün ulusal gazetelerde 100’ün üzerinde sayfa spora ayrılıyor
• Türkiye’de spor pastasını futbol pazarının büyüklüğü 500 milyon Euro’yu aşıyor
• Sadece sponsorluk gelirleri 100 milyon Euro’ya yaklaşıyor.
• Bahis oyunları vasıtasıyla 20’yi aşkın ülkenin futbol ligleri yakından izleniyor.
• Futbol maçları reytinglerde ilk onun arkasına düşmüyor
• Süper Lig dünyanın en çok gelir getiren yedinci ligi
• İngiltere, İspanya, İtalya, Almanya ve daha pek çok Avrupa ülkesinde spor iletişimi, spor yöneticiliği, spor hukuku gibi alanların akademileri, enstitüleri varken Türkiye’de iletişim fakültelerinde, işletme fakültelerinde ve hukuk fakültelerinde sporla ilgili ders sayısı yok denecek kadar az.
Spor, Avrupa Birliği’nin stratejik hedefleri dayanışma ve refaha önemli bir katkıda bulunan, her geçen gün büyüyen sosyal ve ekonomik bir olgudur. Gençlerin eğitim için olduğu kadar uluslar ve kültürler arasındaki barış ve anlayışı desteklemek için ortaya çıkmış olan sporu geliştirme ülküsü Avrupa’da doğmuştur ve Uluslararası Olimpiyat Komitesi ile Avrupa Olimpiyat Komiteleri tarafından himaye altına alınmıştır.
Spor vatandaşların ilgisini bir hayli çeken bir sosyal etkinlik alanıdır ve bu çerçevede sosyal keken ayırımı gözetmeksizin, insanları bir araya getirmek her kesime ulaşma konusunda muazzam bir potansiyeli vardır. Sporla elde edilen değerler sağlık ve eğitime büyük katkı sağlar.
Bir takımın parçası olmak, adil oyun gibi ilkeler, oyunu kurallarına göre oynamak, başkalarına karşı saygılı olmak, dayanışma, disiplin ve bunun yanı sıra kar amacı gütmeyen amatör sporlara dayalı organizasyonlar ile gönüllülük, bireylerin aktif vatandaşlar olmasına destek olan unsurlardır. Spor organizasyonlarında gönüllü olmak, tanınıp geliştirilmesi gereken gayri-resmi eğitim için birçok fırsat olanağı sunar. Spor ayrıca, gençlerin meşgalesi ve toplumda yer alması için cazip imkanlar sağlar ve insanların suç işlemelerini önlemeye yardımcı olma konusunda olumlu bir etkiye sahip olabilir.
Sporun ekonomik ve sosyal aidiyetlerini birbiriyle daha çok bütünleşmiş toplumların oluşmasında önemli bir katkısı vardır.
Her bireyin spora erişme imkânı olmalıdır.
Avrupa Birliğinin tek hedefi sporun gücünden daha fazla yararlanmaktır. Spor cinsiyet, ırk, yaş, engel, din ve inanç, cinsel tercih ve sosyal yada ekonomik durum ayrımı gözetmeksizin her vatandaşı kapsamaktadır.
Bağış Erten

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s